Content marketing strony prawnicze
Ilustracja: canstockphoto

Strona główna / Prawniczy content marketing

Prawniczy content marketing

W ostatnich latach bardzo rozwinął się jeden z trendów w marketingu usług prawniczych, jakim jest content marketing, czyli tzw. marketing treści. Jest to strategia, którą wybierają głównie mniejsze podmioty w celu pozyskania potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści interesujących wybraną grupę odbiorców. W poniższym wpisie postaramy się przybliżyć czym jest, a także wskazać korzyści jakie płynął z content marketingu.

JAK POWSTAŁ I CZYM JEST CONTENT MARKETING?

Content marketing powstał na skutek zniechęcenia i irytacji, jaką u większości ludzi wzbudza tradycyjna reklama – uciekający banner, grająca strona, czy wyskakujące na każdej stronie internetowej okienko. Content marketing, czyli produkowanie użytecznych i wartościowych treści odpowiadających potrzebom naszych klientów, jest dla tradycyjnej reklamy najlepszą alternatywą. Łączy on w sobie dystrybucję wartościowej treści, przyciąga uwagę oraz zdobywa zaangażowanie. Do najpopularniejszych form content marketingu można zaliczyć: social media, artykuły, blogi, white papers, prezentacje multimedialne, ebooki, seminaria czy konferencje.

DLACZEGO PRAWNICY WYBIERAJĄ CONTENT MARKETING?

Prawników, głównie adwokatów, obowiązują restrykcyjne zasady Kodeksu etyki adwokackiej, nakładające na nich zakaz reklamowania swoje usług. Z tego względu coraz większa liczba prawników wchodzących na rynek usług prawniczych oraz zakładane przez nich kancelarie prawne wychodzą poza schematy i podejmują próby pozyskania klientów czy nawiązania relacji partnerskich w inny sposób. Najczęściej odbywa się to poprzez prowadzenie przez kancelarię własnego bloga, tworzenie serwisów tematycznych czy stron produktowych.

KORZYŚCI PŁYNĄCE Z CONTENT MARKETINGU

Content marketing każdej kancelarii prawniczej powinien stawiać na swój własny, wyróżnialny, indywidualny charakter. Tylko w ten sposób mniejsza kancelaria może zostać zauważona wśród większych i bardziej doświadczonych. Idealnym rozwiązaniem jest pokazanie się od jak najlepszej, wiarygodnej strony. Kancelaria musi wzbudzać zaufanie i pokazać swoją specjalizację w jakiejś dziedzinie. Ponadto może zaproponować coś całkiem nowego np. krótkie intro z podsumowania ostatnich wydarzeń w branży prawniczej czy prezentację własnych dokonań. To wszystko daje początkującemu prawnikowi możliwość pokazania siebie jako wiarygodnego eksperta, który edukuje czytelnika. Ta metoda umożliwia jednocześnie generowanie nowych odbiorców i przede wszystkim pozyskiwanie klientów, gdyż – jak wskazują prawnicy, którzy z zaangażowaniem stosują content marketing – większość klientów trafia do nich za pośrednictwem np. blogów.

Jest jeszcze jeden powód, dla którego prawnicy wybierają content marketing, a mianowicie sprawia on im przyjemność. Praca prawnika polega w dużej mierze na pisaniu. Na co dzień są to umowy, regulaminy, pozwy czy wnioski. Możliwość opisania ciekawego zagadnienia prawniczego, stworzenia wartościowego wpisu, czy przydatnego innym materiału jest także odskocznią od codzienności. Content marketing zapewnia prawnikom samorozwój, ugruntowuje wiedzę oraz sprawia, że dowiadując się czegoś nowego, doskonalą swój warsztat.

Powyższe korzyści sprawiły, że technika marketingowa jaką jest content marketing szybko zdobyła uznanie wśród stale rosnącej grupy zawodowej, jaką są prawnicy.

Dominika Peżyńska
Adwokat. Specjalista ds. windykacji oraz prawa bankowego. Wielbicielka kryminału, dobrego kina i Mazur. Opiekun działu reprezentacji w sądzie Papug.pl