Nie ma skutecznych działań brandingowych bez gadżetów reklamowych – nośników nazw, logo, kolorów i innych identyfikatorów marki. W rękach obdarowanego prezent zmienia się w mobilną reklamę, a jego właściciel mniej lub bardziej świadomie pracuje na tworzenie pozytywnego wizerunku marki. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy gadżet jest funkcjonalny i przydatny, tak jak codziennie używane kalendarze książkowe.
Kalendarz książkowy z logo firmy
Obdarowując klientów lub kontrahentów prezentami budzimy pozytywne emocje. Warto je wzmocnić poprzez wysoką jakość i nienaganną estetykę gadżetu. Oczekuje się jej głównie wobec przedmiotów mocno eksploatowanych, a do takich z pewnością można zaliczyć kalendarze reklamowe.
Kalendarze książkowe – rodzaje
Najpopularniejsze terminarze książkowe mają charakter notatników. Mogą być różnej wielkości i grubości – ta ostatnia zależy od układu kalendarza (dzienny lub tygodniowy), od ilości dodatkowych stron z informacjami, zdjęciami oraz miejscem na notatki, rodzaju papieru użytego do druku. Eleganckie kalendarze reklamowe drukowane na papierze kredowym oprawia się w tkaniny lub materiały skóropodobne. Małe kalendarzyki kieszonkowe mają zwykłe okładki z papieru. W świecie kształtującej się zbiorowej odpowiedzialności społecznej za stan środowiska niezwykle modne i pożądane są kalendarze firmowe wykonane z surowców pochodzących z recyklingu. Ważne jest, aby zużyty kalendarz w przyszłości także był przyjazny środowisku.Oprócz kalendarzy książkowych – notatników oraz kieszonkowych na zlecenie firm produkuje się także kalendarze firmowe biurkowe oraz ścienne.
Kalendarze firmowe – treść
Cechą kalendarzy reklamowych jest wysoki stopień personalizacji, a dokładnie skupienia na firmie, która złożyła zamówienie na ten rodzaj gadżetów. Logo, nazwa, hasła reklamowe, kolory i kształty kojarzone z marką mogą pojawić się na zewnętrznych stronach okładki lub w formie tak zwanej wyklejki na stronach wewnętrznych. W treści kalendarza umieszcza się z kolei wklejki, czyli pojedyncze strony zawierające personalizowany nadruk. To mogą być rozmaite informacje o firmie: teksty, fotografie, rysunki, tabele statystyczne, mapy, anegdoty itp.
Dlaczego warto zamówić kalendarze reklamowe
Przekaz reklamowy na okładce kalendarza oraz w jego treści jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym. Jest to także reklama oddziałujące dłużej niż inne – kalendarza używa się czasem dłużej, niż jeden rok (można rozszerzyć go poprzez dodanie pierwszego miesiąca lub kwartału następnego roku), a do ważnych notatek wraca się niekiedy po latach. Decydując się na zamówienie druku personalizowanych kalendarzy wydatnie przyczyniamy się do budowania świadomości marki wśród klientów.