[b]Przyglądałeś się pracy maklerów giełdowych? To ludzie bardzo skupieni i czujni. Przewidują, które akcje mogą przynieść im wysoki dochód, a które lepiej nie kupować i nie obstawiać. Popełniają także błędy z powodu nietrafionych decyzji.[/b]
Strategia marketingowa z maklerską adrenaliną
Maklerzy nie mogą się rozpraszać. Muszą śledzić ruch na giełdzie i stale pilnować kursu walut, papierów wartościowych itp. Niekiedy wszystko stawiają na jedną kartę. Wielu z nich osiągnęło sukces. Byli niestety także tacy, którzy źle ocenili rynek i utopili swoje pieniądze. Jednak nie opuścili swej branży. Szukali nowych możliwości.
W pomieszczeniu, gdzie pracują maklerzy, jest gorąco od emocji. Podobnie dzieje się u tych osób, które w danym przedsiębiorstwie zajmują się strategią marketingową. Ich życie jest pełne napięć, frustracji i niepewności, gdy na rynku zbytu dzieje się nie po ich myśli.
Gdy natomiast ich plan strategiczny dał firmie sukces, czują się dowartościowani i pewni kolejnego zwycięstwa. Musisz wiedzieć, że nawet najlepszy strateg od marketingu może podjąć złą decyzję. Jednak dobry strateg zawsze ma pod ręką kilka innych wyjść z sytuacji podbramkowej.
Strategia marketingowa i jej plan B – kiedy go ustalić?
W marketingowej strategii trzeba brać pod uwagę “co by było, gdyby”. Zawsze musi być uszykowany plan awaryjny. Dobrze, gdy tych planów jest więcej niż jeden. Gdy już coś się złego dzieje na rynku zbytu z produktami firmy, na szukanie innego wyjścia z trudnej sytuacji może już nie być czasu.
Plan B musi już być i czekać w szufladzie na taką ewentualność. Działać bowiem należy szybko, bez dłuższego zastanawiania się i biedzenia się, co zrobić. Im dłuższe zastanawianie się, co teraz zrobić, by wyciągnąć firmę z dołka, tym ona nadal będzie spadać w rankingach.
Gdy przedsiębiorstwo ma klientów, dobrze schodzi mu towar, to wówczas jest czas, by na zimno zastanowić się nad planem B, który w przyszłości może uratować biznes bez zbytnich strat. Jeżeli natomiast już się pod nogami pali podłoga, nawet dobry strateg od marketingu może stracić głowę i podjąć nieodpowiednie działania druzgocące w skutkach.
[b]Makler giełdowy i strateg marketingowy to ludzie, którzy muszą być zawsze czujni. Muszą dostrzegać czające się zagrożenia i w porę im zapobiegać. Ich praca to nieustająca kontrola nad swoją branżą, planowanie i działanie.[/b]